för bra för att vara sant?

vem sa att tv-spel var hämmande för viktnedgången?

jag är helt fascinerad över nintendo wii, och då särskilt spelet wii fit plus.
att bränna hundratals kalorier om dagen i vardagsrummet, samtidigt som man faktiskt har roligt, det är ju som en dröm när man inte har tid att pallra sig iväg till friskis.

naturligtvis är det ju en kombination av olika träningsformer man ska satsa på, men det är onekligen bra att ha det där spelet hemma. det får mig att röra på mig även under den gråaste januaridagen. perfekt.

-

jag kommer för övrigt inte att ha råd att fylla på mitt friskiskort förrän i slutet av januari, och det suger rätt rejält. men idag har jag faktiskt tagit en ordentlig promenad. närmare bestämt tre timmar. det känns fint. det finns hopp om att 2010 kan bli ett riktigt fint år, på alla sätt.


Kommentarer
Postat av: ofelia

Har du dött Sandra :( saknar dig!

2010-01-19 @ 18:57:10
URL: http://ofeliax.blogg.se/
Postat av: ofelia

RE: nej jag förstår verkligen ska du veta! också känt så hur många gånger som helst, och sen skäms man lite för att man inte har bloggat och så får man ångest osv osv osv... det ÄR pinsamt att säga att man inte tränat på en hel vecka och att man ätit onyttigt men så ser ju livet ut, upp och nedgångar i alla situationer.



Om jag t.ex. läser någons viktblogg där det står att den ätit godis så tänker jag ALDRIG ''men är detta inte är viktblogg?? hon äter ju godis, dååligt'' utan mer, hon vet nog vad hon gör, hon tränar säkert extra mycket imorn. Jag tycker att vi alla borde stötta varandra, oavsett vågen går upp eller ner! KRAM

2010-01-21 @ 21:15:34
URL: http://ofeliax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0